Zajęcia antydyskryminacyjne „Na tropie uprzedzeń”.

Uczniowie klasy VIII „a” dnia 27.10. podczas godziny wychowawczej wzięli udział
w zajęciach antydyskryminacyjnych opartych na grze edukacyjnej „Na tropie uprzedzeń”. Zajęcia miały na celu rozwijanie świadomości dotyczącej stereotypów, uprzedzeń
i mechanizmów, które wpływają na nasze postrzeganie innych ludzi.

Podczas wspólnej gry uczennice i uczniowie wcielili się w rolę detektywów rozwiązujących zagadkę, a jednocześnie odkrywali, jakie przekonania i wyobrażenia kierują ich codziennymi wyborami. Uczestnicy zastanawiali się, jak powstają stereotypy, w jaki sposób mogą wpływać na relacje międzyludzkie oraz co można zrobić, aby im przeciwdziałać.

Warsztaty przebiegały w atmosferze otwartości i wzajemnego szacunku. Uczniowie aktywnie dyskutowali, dzielili się spostrzeżeniami i refleksjami. Dzięki temu lepiej zrozumieli, jak ważne jest budowanie świata opartego na empatii, akceptacji i ciekawości wobec inności.

„Na tropie uprzedzeń” to nie tylko gra, ale także cenna lekcja o nas samych i o tym, jak możemy tworzyć bardziej otwarte, życzliwe i sprawiedliwe społeczeństwo.