Podsumowanie pracy z lekturą “Opowieść wigilijna”.

Na zajęciach j. polskiego w klasie VII uczniowie mieli okazję połączyć naukę z kreatywną zabawą, tworząc własne gry inspirowane fabułą, bohaterami i przesłaniem tej klasycznej opowieści.

Każda grupa uczniów opracowała koncepcję gry, bazując na wydarzeniach i postaciach z książki. Uczniowie wykorzystali swoją wyobraźnię, by zaprojektować plansze, zasady oraz karty z zadaniami. Gry miały różnorodne formy – od klasycznych planszówek, po quizy.

Kulminacją lekcji było testowanie gotowych gier. Uczniowie z entuzjazmem wcielali się w role graczy, rozwiązując zagadki i wykonując zadania inspirowane historią przemiany Ebenezera Scrooge’a. Była to doskonała okazja do utrwalenia treści lektury, integracji oraz dobrej zabawy.

Zajęcia  pokazały, że nauka może być ciekawa i angażująca. Uczniowie rozwijali nie tylko swoje umiejętności związane z literaturą, ale także kreatywność, współpracę i umiejętność logicznego myślenia.