Lapbook to w wolnym tłumaczeniu książka na kolanach. Jest to swego rodzaju obrazkowa mapa myśli, zawierająca istotne informacje na dany temat. Lapbooka można wykonać dowolnie dobierając różne elementy, kolory, komponując z części logiczną całość, wyróżniając najważniejsze treści i chowając w woreczki, sakiewki, koperty lub papierowe skrytki to, co warte odkrycia lub przemyślenia. Właśnie te ruchome elementy są najatrakcyjniejsze. Sprawiają, że nauka staje się ciekawsza, pełna niespodzianek.
W ramach innowacyjnego spojrzenia na pracę z lekturą, w klasie VIIa i VIIIa tym razem sięgnęliśmy po taką uplastycznioną wersję analizy książki. Powstały efektowne i ciekawe teczki, pudełka lub rozkładane książki, w których znajduje się wszystko, co wiąże się z „Małym Księciem” Antoine de Saint-Exuperyego i „Kamieniami na szaniec” Aleksandra Kamińskiego. Ciekawie, nie nudno i doskonale się zapamiętuje, ponieważ wykonane są samodzielnie przez uczniów.
Wspólnie je omawialiśmy, zwracaliśmy uwagę na te najbardziej udane elementy. A było ich naprawdę sporo… Na lekcjach przygotowano wystawę lapbooków, a uczniowie dokonali oceny koleżeńskiej przygotowanych prac. Może taka „książka z książki” sprawi, że lektury staną się dla uczniów atrakcyjniejsze, a ich treść na dłużej pozostanie w pamięci.
Więcej zdjęć w Galerii.